Networkify – FAQ

Snabbguide

  1. Ladda ner appen Networkify från App store eller Google Play
  2. Registrera ett konto genom att fylla i namn, e-post, företag och roll
  3. Bekräfta att du äger den angivna e-postadressen genom att klicka på ett mail som du efter steg 2 fått från oss
  4. Börja nätverka!

Hur loggar jag in?

Om du inte har ett konto: Se “Hur skaffar jag ett konto” nedan.

Om du redan har ett konto: Du loggar in genom att skriva in din e-postadress och ditt lösenord och tryck på Logga in.

Hur skaffar jag ett konto?

  • Öppna Networkify och klicka på “Registrera här”.
  • Fyll i din e-postadress, ditt namn, företag och din roll. Spara genom att klicka på “Registrera”.
  • Godkänn användarvillkoren
  • Öppna din e-postapp i telefonen (eller ditt e-postprogram på datorn). Du bör ha fått ett meddelande från Networkify. Det kan i vissa fall dröja upp till ett par minuter, och det kan också hamna i din spam istället för i din inbox.
  • Klicka på länken i meddelandet.
  • Ditt konto är nu aktiverat och du bör skickas tillbaka till Networkify automatiskt.
  • Klicka på “Jag har aktiverat mitt konto”.

Hur aktiverar jag mitt konto?

För att kunna se vilka andra deltagare som finns på ditt event måste du aktivera ditt konto genom att bekräfta att du äger den e-postadress som du registrerat.

Om du har fått ett sådant e-postmeddelande, följ dessa instruktioner.

  • Öppna din e-postapp i telefonen (eller ditt e-postprogram på datorn). Du bör ha fått ett meddelande från Networkify. Det kan i vissa fall dröja upp till ett par minuter, och det kan också hamna i din skräppost istället för i din inbox.
  • Klicka på länken i meddelandet.
  • Ditt konto är nu aktiverat och du bör skickas tillbaka till Networkify automatiskt.
  • Klicka på “Jag har aktiverat mitt konto”.

Om du inte har fått något e-postmeddelande från Networkify, följ dessa instruktioner:

  • Öppna Networkify och logga in.
  • Gå till dina inställningar och klicka på “Skicka verifieringsmail igen”.
  • Öppna din e-postapp i telefonen (eller ditt e-postprogram på datorn). Du bör ha fått ett meddelande från Networkify.Det kan i vissa fall dröja upp till ett par minuter, och det kan också hamna i din spam istället för i din inbox.
  • Klicka på länken i meddelandet.
  • Ditt konto är nu aktiverat och du bör skickas tillbaka till Networkify automatiskt.
  • Klicka på “Jag har aktiverat mitt konto”.

Vilka kan se mina kontaktuppgifter?

Ingen kan se dina kontaktuppgifter. Alla som har ett verifierat konto och har anmält att de ska med på ditt event samt kryssat i att de själva accepterar kontaktförfrågningar kan se andra deltagares namn, företag och roll. Inga kontaktuppgifter delas, det gör du själv till de du vill.

Hur får jag tag på deltagarlistan?

Aktivera ditt konto och gå till informationsvyn för eventet i appen. Klicka sedan på ikonen med två personer på. Här kan du lista och söka på alla deltagare som skaffat ett Networkify-konto.

Observera att du måste kryssa i att du accepterar kontaktförfrågningar för att kunna se deltagarlistan.

Hur tar jag kontakt med en deltagare?

Klicka på en person i deltagarlistan. Skriv ett meddelande och välj vilka kontaktuppgifter du vill bifoga. Klicka på “Skicka”.

Observera att du måste kryssa i att du accepterar kontaktförfrågningar för att kunna se deltagarlistan.

Hur delar jag mina uppgifter?

Se “Hur tar jag kontakt med en deltagare?” ovan.

Var hamnar mina meddelanden som jag skickar?

Högst upp till vänster i appen finns en meny-ikon. Klicka på den och sedan Inkorg för att se vilka meddelanden som du skickat eller mottagit.

Var ser jag vilka meddelanden jag fått från deltagare?

Se “Var hamnar mina meddelanden som jag skickar?” ovan.

Vad är den tredje ikonen längst ned i informationsvyn?

Här får du uppdateringar direkt från eventet.

Kan jag ändra e-postadress eller andra uppgifter?

Du kan ändra alla dina uppgifter. Observera att om du ändrar din e-postadress så måste du gå igenom stegen för att verifiera ditt konto igen. Se “Hur aktiverar jag mitt konto?” ovan.

Vad innebär alla inställningar?

  • Namn: ditt namn
  • E-postadress: din e-postadress
  • Telefonnummer: din telefonnummer
  • Företag: det företag som du jobbar på/representerar
  • Roll: den roll som du har på ditt företag
  • Tillåt kontaktförfrågningar: om du kryssar i den här rutan har du möjlighet att både få och skicka kontaktförfrågningar till andra deltagare
  • Push från privata meddelanden: välj om du vill få en push-notis när du får privata meddelanden eller inte
  • Push från eventet: välj om du vill ha push-notiser från eventet

Finns Networkify bara till iPhone?

Nej, Networkify finns till Android och även en webbversion på web.networkify.se.

Hur slår jag på push-notiser

Normalt sett så ska du få push-notiser utan att behöva göra något speciellt. För att välja vilka notiser du vill ha går du till Inställningar i appen. Kontrollera att de två kryssrutorna för push är ikryssade längst ned. Se nedan för vad du behöver göra på respektive telefon om du fortfarande inte får några notiser.

iPhone: Du behöver först kontrollera så att du har push-notiser påslaget för appen från iOS. Det gör du Systeminställningar. Scrolla sedan ner, klicka på Notiser, scrolla ned och klicka på Networkify och kontrollera att alla knappar är gröna.

Android: Gå till Systeminställningar, scrolla till Appar (eller program), scrolla till och klicka på Networkify och kontrollera att kryssrutan för att Visa notifikationer är ikryssad. Om rutan inte finns är sannolikheten stor att du använder en äldre version av Android som inte har den här inställningen, och då bör du alltid få push-notiser.

Hur uppdaterar jag information när jag är i appen?

All information i appen uppdateras inte i exakt realtid, ibland kan det ta upp till en minut innan eventuella aviseringar kommer. När det gäller deltagarlistan så kommer ingen avisering alls när nya deltagare ansluter.

Du kan uppdatera den aktuella skärmvyn som du är på genom att dra nedåt och släppa. Då kommer en ikon visa att informationen uppdateras, och du får den allra senaste informationen.

Hur får jag uppdateringar till appen?

Uppdateringar skickas ut till Google play och App store när nya funktioner tas fram, eller när eventuella problem hittas. Det är inte säkert att du får en notis om detta, det beror på hur du ställt in att du ska få andra app-uppdateringar på din telefon. Men med normala inställningar bör du få en notis eller uppdaterad ikon från Google play eller App store. Om du inte får en sådan notis men vet att det finns en uppdatering kan du alltid manuellt gå in i Google play eller App store och uppdatera appen.

Använder du webb-versionen behöver du bara hålla din webbläsare uppdaterad.

Vem står bakom Networkify?

Det Karlstad-baserade IT-bolaget Bedriva Sverige AB har tagit från appen Networkify. Bedriva Sverige AB publicerar appen.

Om du har några frågor eller synpunkter, kontakta oss gärna på networkify@bedriva.se. Om du har frågor gällande ditt event behöver du kontakta dem via deras kontaktuppgifter.

Kontakta Bedriva

Ange din kontaktinformation nedan så kontaktar vi dig så snart som möjligt!